F1 italian GP: Leclerc pobjeđuje za Ferrari dok strategija McLarena ne uspijeva

Charles Leclerc oduševio je domaću publiku Ferrarija strateškom pobjedom nad Oscarom Piastrijem na Talijanskom Grand Prixu, nakon što je uspio izdržati s gumama u strategiji s jednim zaustavljanjem.

Leclerc je uspio zadržati prednost ispred Piastrija, koji je imao puno svježije gume zahvaljujući strategiji s dva zaustavljanja, i prošao kroz cilj s prednošću od 2,884 sekunde – publika je postajala sve uzbuđenija u posljednjim krugovima kako je taktika postajala jasnija.

Monaco je izgledao kao da će slijediti taktiku s dva zaustavljanja, odluku koju je prvotno preispitivao dok je Ferrari odgovarao na pokušaj podrezivanja od strane Landa Norrisa s pole positiona.

Norris je isprva izgledao kao da je prešao preko svojih problema s prvog kruga s čistim startom kako bi pokrio kolegu iz tima Piastrija s pole positiona, ali se činilo da je iznenađen Piastrijevim pokušajem pretjecanja s vanjske strane na Variante della Roggia. To je izbacilo Norrisa s idealne linije, omogućivši Leclercu da također prođe.

Iako vozač Ferrarija nije mogao pratiti Piastrija, postalo je jasno da se ukupna razina trošenja guma kretala prema strategiji s dva zaustavljanja, koju je McLaren odabrao s relativno ranijim zaustavljanjima. Leclerc je izgubio poziciju na stazi zbog svog ranijeg nego očekivanog odgovora na Norrisov pokušaj, ali je ključno uspio održati performanse guma.

I dok je McLaren pitao Piastrija može li nastaviti s jednim zaustavljanjem, Australac je odgovorio negativno – što je omogućilo Leclercu da preuzme vodstvo od kolege iz tima Carlosa Sainza.

Kako nijedan Ferrari nije zaustavljao ponovo, Sainz je uspio zadržati Piastrija na udaljenosti nekoliko krugova, odgađajući Australca dovoljno dugo da Leclerc ima veću prednost s kojom može igrati

Formula One F1 – Italian Grand Prix – Autodromo Nazionale Monza, Monza, Italy – September 1, 2024 Ferrari’s Charles Leclerc

To je kulminiralo u uzbudljivih
nekoliko posljednjih krugova, u kojima je Piastri smanjivao Leclercovu prednost
zahvaljujući značajnoj prednosti u gumama - ali, na kraju, to nije bilo
dovoljno; Leclerc je umjesto toga izazvao valove euforije oko staze u Monzi.Piastri
je priznao da je "boljelo" završiti na drugom mjestu, napominjući da
bi se problem s trošenjem guma koji je pogađao McLaren možda mogao riješiti s
više krugova, ali je ipak uspio smanjiti razmak s 11,9 sekundi nakon što je
prošao Sainza na 2,7 sekundi u samo devet krugova.

Norris se oporavio i završio treći, nakon što nije očekivao Piastrijev manevar u prvom krugu; obojici je bilo dopušteno da se utrkuju, ali Norris nije uspio dovoljno približiti svom timskom kolegi tijekom utrke – osobito je bio usporen od strane Maxa Verstappena, koji je pokušavao pomoći svojoj šampionskoj borbi.

Sainz je došao do granice trošenja guma unatoč četiri kruga prednosti u odnosu na Leclerc, izgubivši mjesto na postolju u korist oba McLarena na kraju utrke, ali je ipak imao dovoljnu prednost da ostane ispred Lewisa Hamiltona na petom mjestu.

Hamilton je odbio rani napad od Verstappena što mu je omogućilo peto mjesto, dok je vozač Red Bulla imao sporo zaustavljanje i loš završni stint, što nije omogućilo napredovanje prema vozaču Mercedesa. George Russell se oporavio od izlijetanja u prvom krugu, kada ga je Piastri stisnuo na startu, te oštećenja prednjeg krila, kako bi završio sedmi.

Britanac je odlučno vozio protiv Sergija Pereza i uspio proći pored njegovog čvrstog otpora. Alex Albon je bio klasificiran kao deveti, iako je završio iza Kevina Magnussena na stazi; Dancu je izrečena kazna od 10 sekundi zbog manjeg sukoba s Pierre Gaslyjem tijekom uspona u poretku – obojica su završila strategije s jednim zaustavljanjem među bodovima.

Fernando Alonso je promašio ulazak u prvih 10 za samo 0,143 sekunde nakon što je kazna Magnussenu primijenjena, dok je Franco Colapinto završio svoju prvu F1 utrku na 12. mjestu.