Filozofija dizajna poklopca motora: Ferrari vs Mercedes

Ferrari F1-75 i Mercedes W13 bili su već izuzetno različiti u dizajnu bočnih stranica, a njihovi bolidi za 2023. godinu su još kontrastniji. Brzi pogled na dizajn zračnog usisa i poklopca motora otkriva da Ferrari SF-23 ima vrlo tanak, trokutasti zračni usis koji se brzo sužava u crnu, ravnu vertikalnu ploču, koja ispunjava minimalne površinske propise. Karoserija straga je toliko kompaktna da se gotovo mogu pratiti linije ispušnih cijevi. S druge strane, Mercedes je zadržao prilično velik otvor za zrak iznad vozačeve glave, što znači da oba tima nastavljaju svojim vlastitim razvojnim putevima. Također je jasno da su „ramena“ bolida, izbočine koje se protežu od nosača halo sustava prema stražnjem dijelu, vrlo složena i jedinstveno imaju klinasti oblik koji usmjerava protok zraka prema stražnjem dijelu bolida. Velika razlika kod bočnih stranica je u tome što Mercedes ima veliki otvor koji omogućuje protok zraka oko bočnih stranica i kroz stražnje ovjesne elemente prema vrhu difuzora. Ferrari, s druge strane, vjerojatno ima više komponenti postavljenih niže prema tlu, što omogućuje niže težište, dok se aerodinamički više oslanja na protok zraka preko bočnih stranica. Pitanje je i učinkovitosti stražnjeg krila, koja kod Mercedesa vjerojatno pati zbog ovakvog dizajna… Vrijeme će pokazati koji je pristup bolji. Moglo bi se reći da je Ferrarijev pristup – nastavak koncepta iz 2022. – već dokazao svoju vrijednost. Također, primijetite razliku između jedne potporne šipke stražnjeg krila kod Mercedesa i dvostrukih šipki kod Ferrarija, kao i serije krilaca oko Ferrarijevog zračnog usisa.