EMILIA – ROMAGNA

FORMULA 1 MSC CRUISES GRAN PREMIO DEL MADE IN ITALY E DELL EMILIA-ROMAGNA

EMILIA ROMAGNA

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari

Prvi Grand prix – 1980

Broj krugova – 63

Dužina staze – 4.909 km

Dužina utrke – 309.049 km

Rekord kruga – 1:15.484 Lewis Hamilton (2020)

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari

Imola

Kada je staza izgrađena?

Imola – ili Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari kako je poznata od 1988. – imala je kamen temeljac položen u ožujku 1950. Bila je spremna za testiranje do listopada 1952., dok su utrke počele na stazi 1953. godine.

Kada je bio prvi Grand Prix?

Imola je prvi put bila domaćin utrke F1 koja nije bila prvenstvena 1963., ali je trebalo malo politikantstva s Monzom 1980. prije nego što je staza dobila čast da prvi put ugosti Veliku nagradu Italije te godine. Od 1981. dvije su staze radile zajedno u savršenom skladu, a Imola je preuzela svoj slavni naslov ‘San Marino’ i bila domaćin ukupno 27 Grand Prixa do 2006. Vratila se kao mjesto održavanja Velike nagrade Emilia-Romagna u 2020.

Kakav je krug?

Uzbudljiva vožnja. Nakon što je testirao svoj AlphaTauri AT01 na stazi u pripremama za sezonu 2020., Pierre Gasly nazvao je to iskustvo jednim od najboljih koje je ikada imao u bolidu Formule 1, dok je njegov tadašnji timski kolega Daniil Kvyat primijetio da je ” F1 bolid kroz zavoje poput Acque Mineralija – ulaz je tako brz, tako je cool. Stvarno vam daje puno adrenalina.” Kružna staza u smjeru suprotnom od kazaljke na satu svakako je brza, s osjećajem stare škole jer je vozači puno stavljaju na kocku u kultnim zavojima kao što su gore spomenuti Acque Minerali i Piratella..

Zašto ići?

Poput susjednog Mugella, Imola je smještena u fantastičnom dijelu svijeta, s toskanskim brežuljcima na jugu, jadranskim plažama na istoku i gastronomskim užicima gradova poput Bologne, Parme i Modene na zapadu – kao i F1 meka koja je Ferrarijevo sjedište u obližnjem Maranellu. Također se ne može zaobići činjenica da je posjet Imoli prilika za fanove F1 da odaju počast Ayrtonu Senni i Rolandu Ratzenbergeru, koji su izgubili živote na Velikoj nagradi San Marina 1994. godine.

Gdje je najbolje gledati?

Dio s vanjske strane Acque Mineralija odlično je mjesto za vidjeti F1 mašine kako ih tjeraju do svojih apsolutnih granica, dok se vozači bore da uspore bolide na brzinu za uski desni zavoj prije nego što se ponovno pojure uzbrdo do Variante Alta šikana.