Leclerc je odabrao strategiju s četiri zaustavljanja u boksu nakon rane katastrofe

Nedjeljna Velika nagrada Austrije vidjela je većinu vozača kako biraju strategiju s dva zaustavljanja tijekom 71 kruga, ali šteta nastala u prvom krugu natjerala je Charlesa Leclerca da primijeni strategiju s četiri zaustavljanja u Spielbergu. Velika nagrada Austrije donijela je iznenađujući rasplet, pri čemu je George Russell pobijedio nakon duge borbe između Maxa Verstappena i Landa Norrisa, koja je završila time da su obojica otišla u boks zbog oštećene gume. Dok je nizozemski vozač Red Bulla uspio nastaviti utrku i završiti na petom mjestu, engleski vozač McLarena morao je odustati. Russell je tako prekinuo niz bez pobjeda, kako za sebe, tako i za Mercedes, koji je trajao 34 utrke i 595 dana, počevši od Brazila 2022. godine. Komentirajući Veliku nagradu Austrije, Pirellijev direktor motorsporta, Mario Isola, rekao je: “Kad najmanje očekujete, iskrsnu iskrice! Prve dvije trećine utrke bile su uglavnom linearne, a samo je mali problem na Verstappenovom drugom zaustavljanju u boksu doveo na stazu dva istaknuta vozača ovog vikenda, što je pokrenulo uzbudljivu borbu na samoj granici mogućnosti.”

“Utrka je donijela vrlo uzbudljiv završetak koji je, na kraju, išao u korist Georgea Russella, koji je tako uspio osigurati svoju drugu pobjedu u karijeri na Velikoj nagradi: čestitke njemu i Mercedesu! Sve u svemu, bilo je puno pretjecanja u ovoj utrci, neka od njih vrlo spektakularna,” primijetio je.

Kao što se i očekivalo, najefikasnija strategija bila je s dva zaustavljanja: oni koji su išli na tri ili više zaustavljanja – Verstappen, Leclerc, Alonso i Sargeant – to su učinili zbog nepredviđenih okolnosti, a ne po izboru.

Svi vozači na startu utrke krenuli su na Medium gumama, dok je Zhou, koji je startao iz boksa, izabrao Hard gume. C4 i C3 gume bile su neosporni protagonisti ove utrke, dok su se C5 gume pojavile tek na kraju, koje je Verstappen koristio za posljednjih sedam krugova nakon prisilnog zaustavljanja, a Alonso je pokušavao postaviti najbrži krug utrke, što mu je i uspjelo.

Charles Leclerc iz Ferrarija i Logan Sargeant iz Williamsa bili su jedini vozači koji su završili utrku sa strategijom četiri zaustavljanja.

Monegašanin je bio stisnut između Oscara Piastrija i Sergija Pereza kada je kolona ušla u prvi zavoj u prvom krugu, zbog čega je oštetio prednje krilo. Bio je prisiljen ući u boks kako bi dobio novo prednje krilo i zamijenio medium gume s hard gumama.

U 16. krugu ponovno je ušao u boks po novi set medium guma, a u boks je ulazio još dva puta. U 33. i 51. krugu dobio je set rabljenih medium guma.

Što se tiče različitih smjese guma, Daniel Ricciardo je odradio najduži stint na C3 gumama, s 34 kruga. George Russell je postavio najbrži krug na bijelim gumama s vremenom 1m09.164s.

Na medium gumama, najduži stint zabilježio je vozač Alpinea Pierre Gasly s 29 krugova. Najbrži krug postavio je Lando Norris iz McLarena s vremenom 1m08.016s na žutim gumama.

Fernando Alonso je postavio najbolji krug na C5 gumama s vremenom 1m07.694s, što je bilo dovoljno za osvojiti DHL nagradu za najbrži krug. Međutim, nije osvojio dodatnu bod za najbrži krug utrke jer je završio utrku izvan prvih deset. Najduži stint na C5 gumama odradio je Max Verstappen, koji je izabrao crvene gume tijekom svog neplaniranog trećeg zaustavljanja.

„S naše strane nije bilo iznenađenja. Gume su se ponašale točno onako kako se i očekivalo, kako u usporedbi s simulacijama provedenim prije dolaska u Austriju, tako i na temelju analize podataka prikupljenih u petak i jučer.

„Predviđanja strategije također su se uglavnom poštovala. Medium i Hard gume bile su glavni izbor za utrku. Medium gume vjerojatno su se pokazale malo boljima, osobito na konkurentnijim automobilima. Iako su imali dva seta Hard guma na raspolaganju, par Red Bulla je odabrao C4 za treći stint, iz ovog točno razloga i kako bi se našli u istoj situaciji kao i konkurenti s kojima su se borili u ovoj fazi utrke.

„S druge strane, C3, koja je bila nešto manje podložna degradaciji, dobro je funkcionirala za one koji su odlučili odraditi vrlo kratki prvi stint na Medium gumama, a zatim iskoristiti veću dosljednost bijelih guma, uspjevši se tako uključiti u bodove, kao što su to učinili dvojac iz Haasa, Hulkenberg i Magnussen, kao i Ricciardo (Racing Bulls),“ primijetio je Talijan.