Mercedes AMG F1 W12

Mercedes AMG F1 W12 Iako je opseg razvoja ove zime bio ozbiljno ograničen, čini se da je Mercedes iskoristio maksimalno prostor gdje je razvoj još bio moguć. Tehnički direktor James Allison potvrdio je da je tim iskoristio svoja dva razvojna tokena, ali nije želio otkriti gdje su to učinili, napomenuvši da će “to postati jasno s vremenom”. Kao i obično, objavljene renderirane slike “predstavljenih” bolida ovih dana skrivaju mnoge tajne, a očekuje se da će se nadogradnje karoserije pojaviti na bolidu tijekom prvog trkaćeg vikenda u Bahreinu. Stvarni bolid prikazan u videu tima imao je pokriven pod, što je očito vrlo osjetljivo područje. “Pod je područje gdje su se pravila najviše promijenila, jer je FIA pokušala smanjiti dio potisne sile straga”, rekao je Allison. “Ali, radije ne bismo ovdje pokazali naša rješenja kako bismo izbjegli da drugi timovi isprobavaju iste ideje u svojim zračnim tunelima. Recimo samo da nam to kupuje nekoliko tjedana vremena.” Prednji dio bolida nastavlja slijediti istu dizajnersku filozofiju, uključujući gotovo identičan nos s tzv. “plaštom” i vizualno nepromijenjenim prednjim ovjesom. Međutim, Mercedes je izmijenio prednje usisnike kočnica na način da je donji dio sada najširi dio, dok je ranije taj prošireni usis bio na vrhu. Područje bargeboarda vrlo je vjerojatno da će se još promijeniti, a oblik bočnih usisnika i poklopca motora često se mijenja na mnogim bolidima između predstavljanja i prve utrke. Međutim, na Mercedes AMG F1 W12 posebno se ističe jedno ispupčenje na poklopcu motora. Tehnički direktor tima dodatno je potaknuo nagađanja izjavivši da je to mjesto gdje je ekipi za razvoj pogonske jedinice bilo potrebno malo dodatnog prostora za veću snagu. Naime, puno prije predstavljanja procurila je informacija da se vanjski oblik pogonske jedinice, kako je preneseno timovima kupcima, značajno promijenio zbog očekivanog modificiranog koncepta usisnika. U skladu s ovom promjenom, čini se da je i zračni usisnik postao nešto veći u usporedbi s bolidom iz 2020. godine. Te male promjene u karoseriji samo su vrh ledenog brijega, jer je Thomas Hywel, direktor Mercedes High Performance Powertrains, otkrio dio onoga što je tim napravio tijekom zime kako bi prevladao neke probleme koje su imali s pogonskim jedinicama u 2020. godini, posebno tijekom predsezonskih testiranja, gdje je Mercedes imao velikih problema s pouzdanošću. “Napravili smo određene radove na poboljšanju pouzdanosti pogonske jedinice (PU)”, rekao je. “U 2020. godini koristili smo aluminijsku strukturu koja nije bila toliko pouzdana koliko smo namjeravali, pa smo uveli novu leguru za blok motora. “Također smo napravili određene prilagodbe sustava za obnovu energije kako bismo ga učinili otpornijim. Imamo veliki izazov u 2021. s 23 utrke na kalendaru, stoga ćemo morati osigurati da pouzdanost pogonske jedinice bude besprijekorna. Naporno smo radili na tom području i nadamo se da će se to isplatiti.” “Uveli smo potpuni redizajn u 2020. godini, vrlo drugačiji MGU-K od onog koji smo ranije koristili”, dodao je Thomas. “To nam je pomoglo da napravimo značajan korak naprijed u performansama, ali je bio dizajn koji se pokazao teškim za dosljednu proizvodnju i sastavljanje. “Imali smo mnogo primjera gdje je MGU-K izdržao cijeli ciklus i radio točno ono što smo željeli, ali smo također imali nekoliko slučajeva neuspjeha u sredini životnog vijeka. Za 2021. smo se vratili, analizirali taj dizajn i izgradili razumijevanje o tome odakle su dolazili kvarovi. “Promijenili smo ga za ovu godinu kako bismo omogućili dosljedniji proizvodni proces, što bi trebalo pomoći u poboljšanju pouzdanosti MGU-K.” “Imamo nekoliko potpuno novih inovacija koje će po prvi put biti u trkaćem PU-u”, rekao je. “To je bilo posebno izazovno jer je prošla sezona završila kasno, pa je zimski period bio kraći nego inače i dao nam manje vremena za pripremu, što je dodatno opteretilo posao.” Dodao je: “Nastavili smo našu potragu za boljom toplinskom učinkovitošću u motoru s unutarnjim izgaranjem. Većina razvoja može se pronaći u samoj jezgri pogonske jedinice, s ciljem maksimalnog učinka iz procesa izgaranja. “Ruku pod ruku s tim, uveli smo promjene na turbopunjaču kako bismo minimizirali utjecaj na odvođenje topline. To su vjerojatno najznačajniji elementi kada je riječ o snazi radilice i performansama pogonske jedinice.” Sveukupno, čini se da je Mercedes uložio značajan trud u svoju pogonsku jedinicu kako bi osigurao da njihovi bolidi mogu izdržati 23 utrke s dvije pogonske jedinice. Ova promjena također je učinila važnim imati što više ažuriranja dostupnih na početku. No, sve je to dodatno zakomplicirano pravilnicima koji ograničavaju broj testiranja na dinamometru koja se mogu provesti.