Na Maxovom domaćem terenu

pirelli.com

Formula 1 se vraća u akciju na stazi koja predstavlja jedan od najkompliciranijih izazova sezone. Velika nagrada Nizozemske održava se na klasičnoj stazi Zandvoort, smještenoj u dinama na obali Sjevernog mora, koja je obnovljena prije samo nekoliko godina kako bi se od 2021. godine, nakon 36 godina pauze, ponovno ugostila Formula 1. Staza je zadržala svoje izvorne karakteristike, uključujući vijugav raspored sa 14 zavoja, od kojih su četiri lijeva i deset desnih, na ukupnoj dužini od 4,259 kilometara. No, ono što ovu stazu čini doista jedinstvenom u kalendaru prvenstva su nagnuti zavoji 3 i 14, s nagibom od 19 i 18 stupnjeva, što je, za usporedbu, strmije nego na stazi u Indianapolisu.

Nagnuti zavoji nisu česti u Formuli 1 i stoga predstavljaju neobičan izazov kako za bolide, tako i za vozače. Također, to utječe na gume jer veće brzine u nagnutim zavojima u usporedbi s normalnim podvrgavaju gume većim silama. Zbog toga su za Zandvoort odabrane tri najtvrđe mješavine za suho vrijeme iz ponude za 2024. godinu, koje se koriste od uvođenja guma od 18 inča: C1 kao P Zero White tvrda, C2 kao P Zero Yellow srednja i C3 kao P Zero Red mekana.

pirelli.com

Na papiru, toplinska degradacija je vrlo značajan faktor, ali mnogo će ovisiti o vremenskim uvjetima krajem kolovoza. Nizozemska graniči s Belgijom i vidjeli smo prije pauze kako se klimatski uvjeti na ovim geografskim širinama mogu mijenjati iz dana u dan, pa čak i tijekom jednog dana, tako da ljeto ne mora nužno značiti visoke temperature i sunčano vrijeme. Prosječna temperatura u Zandvoortu krajem kolovoza varira između 14 °C i 20 °C, što bi moglo pomoći vozačima da upravljaju čak i s najmekšim mješavinama, kao što se vidjelo u prošlogodišnjoj utrci kada je Tsunoda odvozio 50 krugova na Soft gumama. Dodatna varijabla proizlazi iz blizine staze obali mora, gdje samo jedan red dina i ulica dijele stazu od obale, zbog čega vjetar često nanosi pijesak na stazu, smanjujući prianjanje guma.

pirelli.com

Uvjeti su se toliko promijenili tijekom prošlogodišnje utrke da su korištene sve dostupne vrste guma. Najpopularnije su bile Soft gume, koje je za start odabralo 19 od 20 vozača, dok je Hamilton bio jedini koji se odlučio za Medium gume. Kiša je stigla odmah nakon starta, što je dovelo do upotrebe Cinturato Intermediate guma, koje su ponovno bile potrebne u završnim fazama utrke, nakon dugog perioda korištenja glatkih guma. Trojica vozača, par iz Red Bulla i Esteban Ocon, čak su isprobali Cinturato Wet gume. Bilo je puno pretjecanja i zabilježen je rekord od 82 zaustavljanja u boksu.

Pirelli

U stabilnim suhim uvjetima, simulacije prije utrke ukazuju na to da je strategija s jednim zaustavljanjem najbrža, osobito jer je teoretski pretjecanje rijetko, budući da je staza vrlo uska i ima malo ravnih dijelova, što znači vrlo ograničene mogućnosti za pretjecanje. Ako bude vruće, tvrđe mješavine bi trebale biti favorit, ali u hladnijem vremenu Soft gume postaju održiva opcija za utrku.

Staza Zandvoort bila je domaćin svih 33 izdanja Velike nagrade Nizozemske koja se boduju za Svjetsko prvenstvo Formule 1, počevši od 1952. godine. Škot Jim Clark ovdje je pobijedio četiri puta, a taj rekord bi ove godine mogao izjednačiti Max Verstappen, koji je pobijedio u sve tri utrke otkako se Formula 1 vratila u Nizozemsku. U subotnjim kvalifikacijama, vozač Red Bulla također bi mogao zauzeti prvo mjesto po broju pole positiona na ovoj stazi, budući da je trenutno izjednačen s Renéom Arnouxom s tri. Kada je riječ o najviše osvojenih postolja, ovaj rekord također zajednički drže Jim Clark i Niki Lauda, svaki sa šest postolja. Među timovima, Ferrari prednjači s pobjedama (8) i osvojenim postoljima (25), dok Lotus ima najviše pole positiona (8).