Nova četvrta DRS zona u Singapuru

Oko sedam tisuća kilometara dijeli Baku od Singapura, a cijeli cirkus Formule 1 upravo se uhvatio u koštac s još jednim logističkim izazovom ove vrlo duge sezone, premještajući osoblje, automobile i opremu u nekoliko dana s obala Kaspijskog jezera u grad-državu gdje se Malacca Straight susreće s Južnim kineskim morem. Ovo je prvi put da se ove dvije utrke voze jedna za drugom.

Ovdje na ekvatoru, uvjeti za suho vrijeme odabrani za 15. vožnju Velike nagrade Singapura isti su kao i prošlogodišnji i zapravo isti kao na prethodne dvije utrke u Monzi i Bakuu, na stazama svaka s vrlo različitim karakteristikama: C3 kao Hard, C4 kao Medium i C5 kao Soft.

Staza je modificirana prošle godine s ciljem boljeg protoka, ali je i dalje jedna od najzavojitijih u sezoni. Duljina mu je sada smanjena na 4.940 kilometara tako da je broj krugova povećan na 62. U posljednjem sektoru, između onoga što je nekada uključivalo zavoje od 16 do 19, zamijenio ih je ravnina od 400 metara, tako da je broj zavoja smanjen. smanjena s 23 na 19. Prošle godine započeli su radovi presvlačenja staze, a ove godine su presvučene i dionice između zavoja 3 i 9, 10 i 12 te 14 i 17. Bitumen bi trebao biti sličan onom koji se koristi na javnim cestama općenito otvorenim za gradski promet, ali s novim asfaltom može se očekivati ​​glatkija površina. Na prvom slobodnom treningu obično se ne nauči puno, ali ovaj put svima će pružiti priliku da steknu važne podatke o ponašanju guma.

As with all street circuits, the slightest mistake in Singapore comes at a high price, given there are very few run-off areas and running a fraction off-line can see you in the barriers. Therefore the Safety Car is a common sight here, especially as it takes quite a while to remove a stricken car from the track. There are a couple of factors that make the one-stop the only valid strategy: firstly, the time lost for a tyre change pit stop is around 28 seconds, partly because the pit lane speed limit is reduced to 60 km/h and secondly, overtaking on this track is definitely complicated. A two-stop need only be considered in the event of the race being neutralised.

Usually, the Soft is purely a qualifying tyre, with the race laps split between the Medium and the Hard. However, last year the C5 played its part on Sunday, especially in the first stint with drivers wanting to make the most of its extra grip at the start. Degradation at this track is mainly down to thermal stress, not so much on the surface of the tyre, but within it, something one does not see that often and that varies a lot depending on car set-up and the aerodynamic load the cars generate.

At the Marina Bay circuit we have often seen first stints where the drivers are trying to go as long as they can, managing their tyres with the aim of balancing the two stints as much as possible. This often leads to the formation of a train of cars, all running nose to tail, unable to overtake because there is not enough of a performance difference, this despite the track having three DRS zones. Therefore, in an effort to produce more on-track action, the FIA has decided to introduce a fourth DRS zone for this weekend, between turns 14 and 16 and we will have to wait until Sunday to see if it produces the desired result.

Dodatak nepredvidivoj prirodi ove utrke je vrijeme. Smješten na ekvatoru, klima Singapura se ne mijenja, s visokom vlagom, rijetko ispod 70%, s mogućnošću kišnih pljuskova, neki vrlo jakih, u bilo koje doba dana ili noći.

Ovo je bio prvi Grand Prix koji se vozio noću pod reflektorima i, vizualno, uvijek je pružao izvrsnu predstavu. Kao i obično na tijesnoj stazi, kvalifikacije su gotovo najvažniji čimbenik kada se radi o rezultatu utrke, što objašnjava zašto je devet od 14 utrka održanih do danas osvojeno s pole positiona. Kralj Singapura je Sebastian Vettel, koji je ovdje pobijedio pet puta, četiri puta s pole pozicije, dok mu je ukupni podij osam. Budući da Nijemac odustaje od sporta 2022., mogao bi izgubiti svoju krunu od Lewisa Hamiltona koji ima isti broj poleova i četiri pobjede do danas, dok se također približava Nijemčevom rekordu za prva tri cilja, sa sedam.

Tri druga vozača koji se još utrkuju također su pobijedila u Marina Bayu: Fernando Alonso je to učinio dva puta, a Carlos Sainz i Sergio Perez imaju po jednu pobjedu, dok je još jedan umirovljenik, Nico Rosberg, također jednom pobijedio ovdje. Od timova, Ferrari, Red Bull i Mercedes prednjače, s četiri pobjede, dok Ferrari ima lavovski udio pole positiona sa sedam uzastopnih. Što se tiče mjesta na postolju, Red Bullova plava boja vodi s 14 prva tri mjesta.