Piastri pobjeđuje dok Norris dobiva Verstappena u Azerbajdžanu

Lando Norris vozio je izvanrednu utrku kako bi uhvatio i prestigao rivala za naslov Maxa Verstappena dok je njegov momčadski kolega iz McLarena Oscar Piastri osvojio uzbudljivu Veliku nagradu Azerbajdžana.

Utrka je završila pod virtualnim sigurnosnim automobilom nakon sudara između Sergia Pereza iz Red Bulla i Carlosa Sainza iz Ferrarija, koji su se sudarili dok su se borili za treće mjesto dva kruga prije kraja.

Piastri je hrabro prošao Charlesa Leclerca, koji je vodio s pole positiona, da bi preuzeo vodstvo nedugo nakon što su obojica obavili svoje jedino zaustavljanje u boksu za nove gume i izdržali do kraja utrke pod golemim pritiskom Ferrarija.

A Norris je uzvratio nakon svog kasnog zaustavljanja u boksu, nakon što je startao s 15. mjesta na tvrdoj gumi dok su vodeći odabrali srednje, da bi prošao Verstappena tri kruga prije kraja.

Zauzeo je četvrto mjesto, unaprijeđen sa šestog nesrećom Perez-Sainz, jedno ispred Verstappena, koji je startao devet mjesta ispred vozača McLarena.

Rezultat znači da je Norris, koji je također osvojio bod za najbrži krug, smanjio Verstappenovo vodstvo u prvenstvu za tri boda na dan kada bi očekivao da će izgubiti tlo pod nogama.

Norris zaostaje 59 bodova za Verstappenom sa sedam utrka do kraja i maksimalnih 206 još uvijek na raspolaganju.

I McLaren je preuzeo vodstvo u prvenstvu konstruktora od Red Bulla, s 20 bodova prednosti.

Kako je Piastri pobijedio?

Leclerc je svoju pole position pretvorio u vodstvo u prvom zavoju i činilo se da je preuzeo kontrolu nad utrkom tijekom prvog kruga, izvukavši šest sekundi prednosti prije nego što se Piastri zaustavio u boksu u 15. krugu.

Leclerc ga je slijedio u krugu kasnije i u teoriji je lako trebao imati dovoljno jastuka da zadrži vodstvo do kraja.

Leclerc je rekao da smatra da on i Ferrari nisu napravili pravi izbor za tvrdu gumu jer nije radio simulaciju utrke zbog problema na treninzima u petak, a kao rezultat toga mučio se nakon zaustavljanja u boksu.

Piastri se približio Ferrariju, iskoristivši priliku na novim gumama iu 20. krugu hrabro, kasno zaronio u unutrašnjost Turn One kako bi preuzeo vodstvo.

“Oni su imali manji paket potisne sile, a mi smo imali nešto više potisne sile, ali u ravninama su letjeli i tu smo vjerojatno izgubili utrku,” rekao je Leclerc.

“Kada me prestigao, nisam se previše brinuo. Mislio sam da ću se držati njega i prestići ga opet kada gume budu na temperaturi. Ali ta se prilika više nije ukazala. Bili su prebrzi na ravninama. Bilo je to malo pogrešna procjena, ali boli.”

Bio je to izvrstan potez i činilo se da je uhvatio Leclerca nespremnog. Rekao je Piastri u zelenoj sobi prije podija da je zakočio na svom normalnom mjestu i očekivao da će McLaren proći kraj vrha.

Iako je Piastri sada bio u vodstvu, Leclerc tu nije bio gotov, i čvrsto se držao McLarena, s Perezom blizu, pokušavajući pronaći otvor.

Mnogo krugova njih trojica su kružila zajedno, a Ferrari je pozivao Leclerca preko radija.

Nekoliko je puta Leclerc bio dovoljno blizu da pokuša ući u Turn One, ali Piastri je uvijek pokrivao unutarnju liniju i imao je dovoljno da zadrži Ferrari agresivnom, ali čistom obranom.

U zadnjim krugovima, Leclerc se počeo boriti sa svojim stražnjim gumama i odustao je od Piastrija, utrku koju je sada dobio Australac.

Leclerc se sada morao braniti od Pereza i Sainza, koji su imali usamljenu utrku veći dio trajanja, ali su se zatvorili među prva tri tijekom završne etape dok je Piastri mjerio svoj tempo kako bi zadržao Leclerca.

Dramatičan vrhunac bio je pokrenut kada je Perez krenuo u susret Leclercu na početku 50. kruga, s dva do kraja.

Leclerc ga je zadržao u prvom zavoju, a Sainz se uspio provući pored Red Bulla prije drugog zavoja.

Perez je bolje prošao kroz zavoj i počeo se spuštati uz Ferrari na sljedećoj ravnini.

Red Bull je imao prednji kotač unutar Sainzova stražnjeg kotača i dva su se dodirnula, snažno se okrenuvši u zid i izbacivši oba iz utrke.

Incident je promovirao Mercedes Georgea Russella na treće mjesto – Britanac je imao miran prvi odlazak, ali je počeo napredovati u drugom odlasku i uspio je prijeći Verstappena i Norrisa na ono što je bilo peto mjesto prije nesreće Sainz-Perez.