Prilika koja mijenja život’ – kako je raditi s timom Formule 1 kao F1 inženjerski stipendist

Kao dio napora Formule 1 za izgradnju raznovrsnijeg i inkluzivnijeg sporta, Stipendija za inženjere Formule 1 jedna je od ključnih shema koja pomaže u rušenju prepreka i pružanju prilika onima iz podzastupljenih sredina. Ali kako je biti stipendist na programu? Doznajemo od jednog od uključenih učenika… Osnovana 2021. godine, F1 inženjerska stipendija nudi ključnu financijsku, akademsku i karijernu potporu za studente iz podzastupljenih sredina, a istovremeno im daje neusporediv uvid u industriju. Kao dio programa, studentima su pokriveni cjelokupni troškovi školarine i životni troškovi tijekom cijelog trajanja studija, a također imaju pristup karijernim radionicama i mentorstvu, kao i stjecanju radnog iskustva s jednim od 10 timova Formule 1 tijekom njihove druge godine studija. Nakon što je dosad pružena potpora za 30 studenata s partnerskih sveučilišta diljem Ujedinjenog Kraljevstva i Italije, nedavno je objavljeno da će daljnjih 20 studenata dobiti stipendiju tijekom 2024. i 2025. kako program ulazi u svoju četvrtu godinu. Jedan od onih koji je već iskusio stipendiju je Sean Mata, F1 inženjerski stipendist na Sveučilištu Oxford od 2021. Seanovo putovanje započelo je kada je, nakon što je primljen na sveučilište, primio e-poruku o prijavi za program u mjesecima prije nego što je započeo diplomu . Priznaje da je odluka da se prijavi bila “očita” nakon što je vidio “prednosti koje stipendija nudi u smislu inženjerskog angažmana i financiranja vaših školarina”. “Kad sam saznao [da sam dobio stipendiju], bio sam tako presretan”, kaže. “Gotovo nisam mogao vjerovati, jer je to definitivno takva prilika koja mijenja život. Ne znam ni kako bih to opisao.” ‘Postoji jasan osjećaj timskog rada’ – Rad s Haasom Kao dio programa, Sean je bio na ljetnom stažu s timom Haas F1. Njegov prvi dan uključivao je obilazak tvornice tima u Banburyju prije susreta s kolegama – za koje se sjeća da su bili “vrlo gostoljubivi” – i upoznavanja sa svojim projektom. Tjedni koji su uslijedili vidjeli smo da je Sean radio s dva ključna odjela – funkcijom testiranja i inspekcije te područjem istraživanja i razvoja. Tijekom tog vremena, Sean je radio zajedno s voditeljem inženjeringa performansi Dominicom Hainesom, koji je pozitivno govorio o studentovom doprinosu timu. “Tijekom pet tjedana imao sam dva glavna projekta”, objašnjava Sean. “Jedan je bio razviti automatizirani sustav za ispitivanje krutosti komponente koja se zove T-tray. S F1 automobilima, želite da se vaš automobil vozi što je niže moguće, ali postoji komponenta na donjoj strani automobila koja se u biti mora skrenuti prema gore kako bi vam to omogućila. “FIA kaže da postoji maksimalna količina otklona, ​​tako da su prije u odjelu to radili tako da su ručno pritiskali tu komponentu i zatim mjerili otklon, ali ja sam pomogao u stvaranju procesa koji će to pomoći automatizirati. “Tada sam radio na još jednom projektu o modeliranju kako jedna od komponenti automobila radi. [Postoji] funkcija u programu koji se zove MATLAB, tako da imamo ulaze i izlaze, ali nismo mogli u potpunosti opisati kako je taj model koji nam je dostavio proizvođač stigao od ulaza do izlaza. “Moja uloga tamo je u osnovi bila istražiti sve različite kombinacije koje možete staviti u taj model i dati izvješće o tome kako je ta funkcija radila, tako da se rezultati mogu koristiti u ostatku njihovih simulacija.” Upitan koji su mu bili najdraži aspekti plasmana, Sean navodi prijateljstvo koje dijele oni koji rade za tim. “Jedna od stvari u kojima sam jako uživao je kako su se svi ponosili radom”, kaže on. “Svi su stvarno bili na tome, a vi ste [znali] da se možete osloniti na svoje suigrače. “Postoji određeni osjećaj timskog rada i zajedničkog rada u njemu, a to je nešto što jako cijenim, jer kada ste prošli kroz nekoliko različitih projekata, imati grupu na koju se možete osloniti je stvarno lijepo imati.” Rad u F1 timu također je pružio još bolji uvid u to koliko rezultati znače inženjerima i onima koji rade duge sate iza scene. “Kada radite više od 40 sati tjedno na ovoj stvari, zajedno sa 100 drugih ljudi, to vas definitivno ulaže u to”, dodaje Sean. “Za vrijeme ručka, čak i ako ste u radio sobi, još uvijek gledate utrke i treninge na TV-u. Mislim da tim puno ulaže i svi žele dobro raditi.” “Važno je pokazati da inženjerska zajednica nije samo za određenu vrstu osoba” Sean vjeruje da je pružanje prilika poput stipendije ključno u osiguravanju da se svi osjećaju dobrodošli u industriji. “Mislim da je vrlo važno ponuditi ovakve mogućnosti nedovoljno zastupljenim skupinama, zbog povijesnog presedana koji je doveo do podzastupljenosti određenih ljudi unutar inženjerske zajednice”, objašnjava. “Imam prijatelje koji su također imali stažiranje i praksu na drugim mjestima, a nema toliko raznolikosti u mnogim tvrtkama. Stoga mislim da je jako važno pokazati da želimo podržati one koji su iz podzastupljenih sredina i pokazati da inženjerska zajednica, ili bilo koja zajednica, nije samo za određenu vrstu osoba – svatko može postati inženjer ako je to ono što želi žele staviti svoj um na. “Za mene osobno, stipendija je bila nevjerojatna za to, a također [imam] [pokrivene] školarine, to mi je općenito velika pomoć. Uspijeva smanjiti moj teret – zapravo ne moram razmišljati o tome kako ću se usredotočiti na preživljavanje u budućnosti ili samo zaraditi dovoljno novca da pokrijem svoju stanarinu, na primjer. „Ne moram se usredotočiti na te male detalje u ovom trenutku – mogu izgraditi dugoročnije planove, mogu potrošiti tu energiju na razmišljanje o tome koje pozicije bih želio raditi, s kim bih želio raditi ili fokusiranje na mojoj diplomi, tako da je to velika pomoć.” Imajući to na umu, Sean već razmišlja o sljedećim koracima nakon što završi svoju posljednju godinu na sveučilištu. Osim što se prijavljuje za magisterij, on također razmišlja o svojoj budućoj karijeri izvan studija. “Definitivno me zanima stalna uloga u F1,” priznaje. “Stvarno sam uživao u svom radu u odjelu za vozila, pa mislim da bi mi tako nešto bilo vrlo zanimljivo. Jednostavno volim matematičko modeliranje općenito, stvarno volim razmišljati o tome kako stvari funkcioniraju. Ali valjda ću vidjeti nakon što diplomiram – ostala mi je još jedna godina sveučilišta. “Također sam bio zainteresiran za istraživanje i stvari za neke profesore s kojima sam razgovarao na Oxfordu u različitim područjima, tako da mi je stipendija omogućila da istražim svoje interese, na primjer i u neuroznanosti, tako da je bilo jako lijepo .” Što treba uzeti u obzir ako se prijavljujete za stipendiju Koje bi savjete Sean ponudio studentima koji ispunjavaju uvjete koji razmatraju prijavu za F1 inženjersku stipendiju? “Mislim da je najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir u ovakvim situacijama jednostavno ne bojati se”, odgovara on. „Mislim da kad ljudi dođu na mjesta koja im nisu poznata, kao što je nova tvrtka ili se prijavljuju za nešto, skloni su previše razmišljati o tome: ‘Zaslužujem li ja ovo stvarno? Kako ću ovo učiniti najbolje?’ i takve stvari. “Ali mislim da je najvažnija stvar koju treba uzeti u obzir – što je možda najjednostavnija stvar koju možete reći, ali obično su najjednostavnije stvari najprimjenjivije – jednostavno ne brinuti previše i obaviti posao najbolje što možete. „Na primjer, ako ste na praksi, samo dođite svaki dan, dajte sve od sebe, pokušajte stvarno upoznati tim, stvarno upoznajte svoje kolege, budite stvarno uloženi u svoj projekt i sve što tamo radite. “A ako to učinite, [s] tim entuzijazmom i tom spremnošću da doprinesete, i ako se tako odnosite prema svom cjelokupnom sveučilišnom obrazovanju [i] prijavama, sva ta pozitivna energija će procuriti u sve ostalo, i [to će] omogućiti biti puno uspješniji. “Samo trebaš nastaviti i davati sve od sebe.”