Sve vrlo izjednačeno prvog dana

Nakon ljetne pauze, čini se da su razine performansi vodeća četiri tima jednako blizu kao i u prvom dijelu sezone, ili barem od Velike nagrade Miamija nadalje. Na kraju prvog dana treninga za Veliku nagradu Nizozemske, 15. od 24 utrke na ovogodišnjem kalendaru, pet najbržih vozača bilo je unutar manje od tri desetinke sekunde, točnije 284 tisućinke. Najbrži je bio Russell (Mercedes, 1’10”702), zatim Piastri (McLaren, 1’10”763) i njihovi momčadski kolege, Hamilton treći s 1’10”813 i Norris četvrti s 1’10”961. Peti i posljednji vozač koji je vozio ispod 1’11” bio je domaći heroj Max Verstappen (1’10”986). Od vodećih timova, Ferrari nije bio među najbržima, s Leclercom (1’11”443, deveti) koji nije uspio maksimalno iskoristiti Soft gume u uobičajenoj simulaciji kvalifikacija, dok je Sainzova druga sesija završila nakon samo sedam krugova jer se vratio u garažu zbog tehničkog problema.

DAN NA STAZI

Vrlo promjenjivi vremenski uvjeti odigrali su svoju ulogu, do te mjere da je svih pet vrsta guma dovezenih u Zandvoort ušlo u igru. Prva sesija počela je po kiši sa stazom koju je puhao vrlo jak vjetar, s udarima većim od 85 km/h. 17 vozača čak je testiralo uvjete na stazi s ekstremno mokrim, prije nego što su se pridružili jedinoj trojici suzdržanih – Verstappenu, Hamiltonu i Oconu – na srednjim stazama. Nakon pola sata, uvjeti su se dovoljno popravili za prelazak na slicks, s devet od deset timova koji su se odlučili za Soft, dok su oba vozača Ferrarija išla za Medium.

Nizozemsko ljeto pokazalo je svoju bolju stranu u drugoj sesiji s pojavom sunca dok je vjetar slabio. Timovi su tako mogli nastaviti s uobičajenim programom za petak, usredotočenim na usporedbu triju smjesa za suhe gume. Velika većina radila je s Medium i Soft, dok su Gasly (Alpine), Albon (Williams), Tsunoda (Racing Bulls) i Magnussen (Haas) koristili Soft i Hard.

Izvor: Pirelli

MARIO ISOLA – PIRELLI DIREKTOR MOTO SPORTA

“Ovaj prvi dan bio je djelomično pod utjecajem promjenjivih vremenskih uvjeta, tako da se iz prve sesije nije moglo prikupiti puno korisnih podataka, ali se u drugoj skupilo mnogo više. Na prvi pogled možemo reći da se sve tri suhe smjese čine održivima za korištenje u utrci. Uz uvjete na stazi i temperature u FP2, C1 se pokazao vrlo konkurentnim i dosljednim, s C2 nije daleko u pogledu performansi, kao što je predviđeno u simulacijama prije vikenda, s razlikom od oko osam do devet desetinki između Meko i Srednje i četiri desetine između Srednje i Tvrdo. C3 je pokazao veću degradaciju, ali ne do te mjere da bi ga isključili kao opciju za nedjeljnu utrku, također zato što nije bilo znakova zrnatosti.

“Jedna zanimljiva točka bit će vidjeti kako se prianjanje s podlogom staze razvija tijekom sljedeća dva dana. Sutra ujutro je predviđena kiša koja bi u kombinaciji s vjetrom trebala malo resetirati uvjete. Ali prognoza je bolja za kvalifikacije i za utrku, koja bi se trebala voziti u sličnim uvjetima kao oni u FP2, iako bi temperatura staze mogla biti nekoliko stupnjeva viša.”