Velika nagrada Italije – Charles u plamenu! Monza ponovno u crvenom Ferrariju.

Monza, 1. rujna 2024. – Scuderia Ferrari HP je osvojila Veliku nagradu Italije na Monzi zahvaljujući izvanrednom radu tima i fantastičnoj izvedbi Charlesa Leclerca, koji je uspio zadržati svoje tvrde gume dulje od bilo kojeg drugog vozača, odbijajući napade McLarena Oscara Piastrija i Landa Norrisa sve do ciljne linije. Tim je danas osvojio 37 bodova, zahvaljujući i četvrtom mjestu Carlosa Sainza, što je više od bilo kojeg drugog tima, a sada zaostaje 39 bodova za vodećim. Ovo je 246. pobjeda Ferrarija, treća ove sezone, sedma za Leclerca, njegova druga u Monzi nakon nezaboravne pobjede 2019. godine. Sada je treći u poretku vozača, dok je Carlos peti. Kao i prošlog tjedna u Zandvoortu, tim je briljantno izveo svoju strategiju i pokazao fleksibilnost kada je odlučio riskirati s jednom promjenom guma, iako su se dvije promjene činile vjerojatnijima. Odluka da se vozi s manje aerodinamičkog pritiska također se pokazala ispravnom, omogućivši vozačima da iskoriste jednu od jakih strana SF-24, a to je nježnost prema gumama. Ostalo je bilo na Leclercu, koji je još jednom dokazao svoju klasu i postao pravi majstor u upravljanju gumama.

16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2024, Italian Grand Prix 2024, 16th round of the 2024 Formula One World Championship from August 30 to September 1, 2024 on the Autodromo Nazionale Monza, in Monza, Italy – Photo Florent Gooden / DPPI

Utrka. Nakon starta, Ferrari dvojac je iskoristio pogrešku Georgea Russella na prvoj šikani kako bi se Leclerc popeo na treće, a Sainz na četvrto mjesto. Monegašanin je odmah prestigao Landa Norrisa i popeo se na drugo mjesto, nakon što je Oscar Piastri agresivno napao svog timskog kolegu u šikani Roggia. Srednje tvrde gume brzo su počele pokazivati znakove degradacije na svim bolidima, pa je Leclercov tempo malo opao, a Norris ga je podrezao te je Charles ponovno bio treći. Leclerc je prešao na tvrde gume u 15. krugu i od tada je njegova utrka krenula u drugom smjeru. Izvrsno je upravljao gumama kako bi mogao doći do cilja bez druge promjene guma, za razliku od dva McLarena koja su morala ponovno u boks. Nakon što se vratio u vodstvo, Leclerc je održavao konstantan tempo i bio nedostižan za Piastrija i Norrisa, što mu je omogućilo zasluženu pobjedu, koja slijedi nakon nezaboravne pobjede u Monaku u svibnju. Sainz, koji je danas proslavio 30. rođendan, također je imao vrlo snažnu utrku, prešavši na tvrde gume u 19. krugu i vozeći do kraja bez daljnjih zaustavljanja. Međutim, u završnim krugovima prestigli su ga oba McLarena, nakon što je pomogao Leclercu zadržati Piastrija dva kruga, tijekom kojih McLaren nije mogao voziti svojim pravim tempom.

More crvene boje. Kao i uvijek, kada Ferrari pobijedi, publika, pravo more crvenih navijača, odmah je preplavila stazu na glavnoj ravnini kako bi započela slavlje ispod pobjedničkog postolja, bodreći tim, vozače i šefa tima, pjevajući iz sveg glasa. Večeras ćemo uživati u zasluženom slavlju. Prvenstvo se nastavlja za dva tjedna, 13. rujna, s Velikom nagradom Azerbajdžana na Baku City Circuitu, još jednoj od omiljenih staza Charlesa Leclerca.

Charles Leclerc #16
“Kakav nevjerojatan osjećaj. Prvi put kad sam pobijedio u Monzi 2019. bilo je toliko emotivno za mene i cijeli naš tim da nisam mislio da bi pobjeda ovdje mogla ponovno izazvati isti osjećaj, ali danas, uspjela je. Vidjeti naše tifose kako slave s nama je jednostavno nevjerojatno i jako sam sretan što smo mogli podijeliti ovu pobjedu po drugi put. Monako i Monza bile su dvije utrke koje sam oduvijek želio osvojiti jer su mi posebno važne. Ogromno hvala svakoj osobi u našem timu koja je omogućila ovaj uspjeh danas. Odradili ste nevjerojatan posao i svi možemo biti ponosni što smo ovo postigli zajedno. Imali smo savršeno provedenu strategiju danas i pobijedili naše konkurente, te ćemo dati sve od sebe da zadržimo ovaj zamah za ostatak sezone, iskorištavajući svaku priliku koju imamo.”

LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, portrait during the Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2024, Italian Grand Prix 2024, 16th round of the 2024 Formula One World Championship from August 30 to September 1, 2024 on the Autodromo Nazionale Monza, in Monza, Italy – Photo Eric Alonso / DPPI

Carlos Sainz #55
“Prije svega, čestitke Charlesu i cijelom timu, uključujući ljude koji rade u Maranellu! Stvarno sam sretan zbog svih njih i zbog tifosa, ovo je definitivno zaslužena pobjeda! Šteta što nisam uspio zadržati poziciju na postolju danas. Mislim da me ostanak na stazi i produženje prvog stinta koštalo trkaćeg vremena i priključka na vrhu. Od tada je bilo teško nadoknaditi vrijeme, ali odluka da se držimo jedne promjene guma bila je ispravna i ukupno gledano trebamo biti zadovoljni što bolid sada bolje funkcionira. Vidjet ćemo u nadolazećim utrkama možemo li nastaviti s dobrim rezultatima.”

Fred Vasseur, šef tima Scuderia Ferrari HP
“Kakav mega rezultat za tim! Ovo je prava injekcija samopouzdanja za sve nas i za naše tifose koji su stvarno napravili razliku ovog vikenda. Bila je to vrlo dobra utrka u kojoj je Charles vozio nevjerojatno dobro i mislim da smo u potpunosti zaslužili ovu pobjedu. Nakon kvalifikacija bili smo pomalo razočarani, jer smo znali da imamo potencijal za odličan rezultat. Od početka sezone vjerojatno smo u boljoj formi u trkaćem tempu nego u kvalifikacijama, a to je bio slučaj i danas. Još jednom, izvedba je bila izvrsna i uspjeli smo preokrenuti stvari. Prošle godine upravljanje gumama bila je naša najveća slabost, dok je sada to jedna od naših prednosti s ovim bolidom. To je već bio slučaj prošli tjedan u Zandvoortu i sada smo prilično konzistentni u smislu trkaćeg tempa do te mjere da smo mislili da bi mogla biti potrebna dva zaustavljanja, ali onda smo vidjeli vrlo malu degradaciju u drugom stintu i promijenili smo strategiju u skladu s time, a Charles je imao utrku pod kontrolom cijelo vrijeme. Bio je to rizik, ali ponekad morate riskirati i danas se isplatilo. Radili smo dobro kao tim i znali smo da Carlos može pomoći ako napravimo jednu promjenu guma s oba bolida. Također nam je pomagao povratnim informacijama o gumama jer je važno imati dva mišljenja, dva različita izvora informacija i bili smo prilično opušteni u vezi s tim.”