Visokooktanski triler

Monza 31.08.2024. Pirelli.com

Bila je to vrlo uzbudljiva kvalifikacijska sesija s četiri vodeće momčadi koje su postavile svoje parove vozača u prvih osam mjesta na startnom gridu Monze. Redoslijed je bio McLaren, Mercedes, Ferrari i Red Bull, u osmeroboju koji je trajao od početka do kraja.

Lando Norris je izašao na vrh i osigurao svoju petu pole poziciju, četvrtu ove sezone i drugu zaredom nakon što je zauzeo prvo mjesto u Zandvoortu prije tjedan dana. Najbolje vrijeme McLarenovog vozača bilo je 1’19”327. Slijedio ga je timski kolega Oscar Piastri (1’19”436). Ovo je bila 160. pole pozicija za momčad iz Wokinga i njihova prva blokada prve startne linije na Velikoj nagradi Italije od 2012., kada su na toj poziciji bili Lewis Hamilton i Jenson Button. U drugom redu nalazimo Mercedes Georgea Russella (1’19”440) i Ferrari Charlesa Leclerca (1’19”461). Još samo dva vozača uspjela su postići vrijeme ispod 1’20”, Carlos Sainz (Ferrari, 1’19”467) i Lewis Hamilton (Mercedes, 1’19”513). Iza njih, postoji razmak od više od pola sekunde do Red Bullovog para, Max Verstappen (1’20”022) ispred Sergia Pereza (1’20”062).

Pirelli Pole Position Award uručen je Norrisu od strane Javiera Zanettija, potpredsjednika FC Internazionale Milano i bivšeg igrača te istaknutog člana momčadi. Argentinska karijera obuhvaća pet talijanskih prvenstava, četiri pobjede u Coppa Italia i Supercoppa Italiana, jedno osvajanje Lige prvaka, jedan UEFA Kup i Svjetsko klupsko prvenstvo, sve u dresu Intera, za koji je nastupio rekordnih 858 puta.

pirelli.com

DAN NA STAZI

Tijekom trećeg slobodnog treninga, C3 guma je ponovno bila rijetko korištena: samo su Aston Martin, Racing Bulls i Sauber proveli nekoliko krugova sa svojim dostupnim setovima (Tsunoda je odradio samo jedan, dok je Zhou napravio samo instalacijski krug sa setom). To je daljnja potvrda da je najtvrđa od tri Pirellijeve komponente donesene u Monzu najprikladnija za utrku.

U kvalifikacijama je Soft dominirao, pokazujući se kao savršena komponenta za brzi krug na ovoj stazi, pružajući maksimalne performanse već u prvom mjerljivom krugu. Međutim, neki su vozači uspjeli poboljšati svoja vremena čak i na korištenim setovima, ali to je više zahvaljujući evoluciji staze nego sposobnosti C5 gume da povrati performanse na duljem stintu.